Corona is onder ons en gaat voorlopig nog niet weg. De overheid stuurt veel, en richt zijn pijlen op een aanpak van buitenaf. Het virus tegenhouden met;

Als we kijken naar het aantal besmettingen en ziekenhuisopnames dan werpt dit zijn vruchten af.

Corona bestrijden kan echter ook van binnenuit. Daar hoor je in de media minder over, en dit doe je dan ook zelf. Ik kan je daarbij helpen, want hoe pak je dit nu aan?

Mijn aanpak is 2 ledig:

Ten eerste kan ik je helpen met het ontstoren van het corona virus.

Ten tweede is het essentieel om je immuunsysteem te versterken.

Het ontstoren van het corona virus, hoe werkt dat?

Ik zal het uitleggen. Om dit zo goed mogelijk te snappen, ontleen ik de denkwijze uit de FEEM©Methode. Hierbij kijk je naar jezelf als een persoon die bestaat uit vier systemen die samenwerken ;

Het virus ontleed met de FEEM©Methode:

  1. Op fysiek niveau (lichamelijk) maakt het virus je ziek of niet. Je kan als drager van het virus ziek worden, of totaal geen verschijnselen hebben.
  1. Op emotioneel vlak zit er aan de hele corona crisis (en dus ook aan het virus) angst, frustratie, en o.a. boosheid gekoppeld.

Bekijk de video voor een mooie uitleg over de invloed van emoties op virussen door

Hoogleraar em. Pierre Capel: Hoe beïnvloeden emoties onze immuniteit in tijden van corona? – YouTube

  1. Op mentaal niveau (ons denken) zien we beelden (het nieuws) en denken we na over het virus, de risico’s, de maatregelen, denken kan piekeren of malen worden, we discusieren, we worden voorzichtiger, of gaan ons verzetten…..

Hieronder een informatieve video over de invloed van mentale ballast op ons welzijn.

  1. En dit alles heeft invloed op het vierde niveau, onze energie. Zit je lekker in je vel? Of voelt het zwaar, beperkt, en je partner mag nu toch echt wel een uurtje gaan wandelen. Wat zegt je onderbuikgevoel? Komt dit overeen met wat je leest en wat anderen zeggen?

Oke, maar hoe werkt dit nu?

In mijn praktijk werk ik met testampullen met daarin verschillende stoffen, in dit geval een ampul met daarin de resonantie van het coronavirus.

In een 1 op 1 sessie zijn gesprek en spiertest leidend. De spiertest “meet” of jij sterk dan wel zwak reageert op het testampul.

Een sterke test is prima, test je echter zwak, dan geeft dat aan dat je op 1 of meerdere van de hierbovengenoemde vier niveaus (fysiek, emotioneel, energetisch en mentaal) stress ervaart op het virus.

Door deze stress te ontstoren, maak je jezelf op vier vlakken weerbaarder.

Het onstoren van het virus kan prevetief maar ook achteraf.

Na ontstoren is dit het Resultaat:

  1. Weerbaarder tegen het virus.
  2. Sneller de oude na corona.
  3. Ondersteuning bij long Covid

Extra

  1. Wapen jezelf en krijg inzicht in wat jou persoonlijk (negatief) beinvloedt aan de corona crisis (virus)!
  2. Maakt je onbewuste bewust! Dit geeft je waardevolle informatie over jezelf. Wat kan je daar van leren?

 

“Dit kan je zelf doen!”

Omega 3, Zink en D3 zijn belangrijk in relatie tot Covid-19!

Er zijn meerder onderzoeken die een verband aantonen tussen Covid-19 klachten en een tekort aan zink, omega 3 en of D3. Mensen besmet met het coronavirus zouden langer en meer corona gerelateerde klachten ervaren, bij tekorten aan D3 en Zink. Verdiep je dus in een kwalitatief goed supplement.

Hoogleraar immunologie van de Wageningen Universiteit Huub Savelkoul:

“Er zijn zoveel aanwijzingen in de wetenschappelijke literatuur dat vitamine D helpt tegen corona.’’ Het is bewezen dat vitamine D helpt tegen luchtweginfecties. En er is nu ook ‘een studie in een Spaans ziekenhuis die wetenschappelijk bewijst dat vitamine D kan bijdragen aan een minder ernstig beloop van corona’. Dus ik raad iedereen aan om vitamine D te slikken.’’

Bron: Corona en vitamine D: dit is het opvallende verband | Relatie ontdekt tussen vitamine D3 en Covid-19 (crispybits.nl)

Bron: Link gevonden tussen vitamine D-tekort en coronavirus | Gezondheidsnet

Bron: Advies van de Hoge Gezondheidsraad Nr 9620. Vitamine D, zink en Covid-19 Versie gevalideerd door het College op 18 januari 2021

Supplementen niet je ding? Haal het uit onderstaande voedingsmiddelen.

Omega 3: Vis, schaal en schelpdieren, noten / zaden en algen (denk aan poeder door je smoothie), olijfolie en lijnzaadolie

D3: Zon, vette vis, ei en zuivel

Zink: Peulvruchten, rood vlees, schelpdieren, zuivel en volle granen.

Los van corona is het natuurlijk gewoon lekker om je immuunsysteem gezond te houden. Hieronder een gevarieerde lijst met tips. Kijk wat je ligt en waar voor jou verbetering nodig is.

https://www.koemankinesiologie.nl/nieuws/de-11-tips-voor-een-fitter-leven/

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *