Martin Koeman Kinesioloog

Kom van je hoofdpijn af met kinesiologie

Naar schatting heeft 60% van de Nederlandse mannen en 80% van de vrouwen zo nu en dan tot regelmatig hoofdpijn. Ongeveer 4% van alle Nederlanders heeft er iedere dag last van en circa 1% slikt iedere dag pijnstillers tegen hoofdpijn. De twee meest voorkomende vormen van hoofdpijn zijn spanningshoofdpijn en migraine. Kinesiologie helpt jou om ervan af te komen!

Oorzaken hoofdpijn

Hoofdpijn kan verschillende oorzaken hebben. Zo kun je bijvoorbeeld veel stress ervaren of juist een vitamine/mineralen gebrek hebben. Daarnaast zou het ook kunnen zijn dat je een tekort aan vocht hebt. Drink je wel genoeg water? Vaak helpt het drinken van een groot glas water de pijn al te verminderen. Verder kan het ook ontstaan door een allergische reactie. Dit kan dan een allergie zijn op voeding of andere stoffen. Te weinig slaap kan ook een belangrijke rol spelen. Je bent vermoeid en hebt dan meer kans om hoofdpijn te krijgen. Ook is het werken achter onze deks helemaal niet goed voor onze houding. We blijven vaak te lang in dezelfde onnatuurlijke houding zitten. Dit veroorzaakt spanning op nek en schouderspieren, wat weer hoofdpijn veroorzaakt.

hoofdpijn

Tips om van je hoofdpijn af te komen

In de kinesiologie kan worden uitgetest wat de oorzaak of oorzaken zijn. Per persoon is dit verschillend, ieder mens is hierin uniek. Alleen al de bewustwording wat de oorzaak is van de pijn, zorgt veelal voor vermindering van frequentie of hevigheid. Een aantal behandelingen kan al groot effect hebben op de heftigheid van de klacht.
Neem voor meer informatie vrijblijvend contact op.

Tips!

• Vervang koffie eens door water;
  • Elke dag een wandeling in de buitenlucht, het liefste in de natuur;
  • Regelmatiger leven. Dus ook slapen!;
  • Vervang het avondje voor de buis eens door tijd doorbrengen met een vriend(in);
  • Regelmatig bewegen.

Kinesiologie biedt verschillende methodes om jou van je hoofdpijn af te helpen. Boek een afspraak en kom van die vervelende pijn af.